Followers

Tuesday, December 15, 2015

Gelombang kempen kebaikan makanan sunnah kepada masyarakat Malaysia

Alhamdulilah sokong semakin banyak kempen kebaikan makanan sunnah kepada masyarakat Malaysia. Sebelum ini susah nak ajarkan kepada ahli keluarga sendiri tentang kebaikan makanan sunnah sebab memang begitulah lumrah manusia senang terikut media perdana yang mana lebih popular berbanding kata-kata ahli keluarga terdekat. Gelombang kempen semakin ketara dengan penghasilan produk di dalam Malaysia sendiri (sokong produk Malaysia) yang menyebabkan makanan sunnah itu lebih senang dimakan dan diamalkan kerana disesuaikan dengan cara makan orang Malaysia. Kempen juga diikuti dengan jenama dan duta yang senang dikenali.
Buah kurma - berkhasiat sepanjang zaman

Biasanya untuk mula makan makanan sunnah bersama keluarga memang susah sikit kalau buah kurma pun susah nak makan begitu sahaja dan hanya beli pada musim bulan puasa. Jadi dalam masa panjang kenalkan kelebihan makanan sunnah seperti kurma dan banyak lagi perlahan-lahan, iaitu boleh cari produk yang ada banyak-dalam-satu seperti SUSU KAMBING yang tak hamis sekarang dah ada yang dicampur kurma, habbatus sauda, kismis, badam dan lain-lain. Lagi ada COKLAT bar yang bukan sekadar jajan biasa tapi ada kandungan makanan sunnah juga. Lagi ada KOPI segera dengan kandungan habbatussauda dan lain-lain.

Nampak tak, kan banyak khasiat di samping cuba beralih kepada susu kambing contohnya. Ibu-ibu yang menyusukan baby tentu nak lebih khasiat dalam susu ibu jadi bolehlah cuba minum susu kambing yang ada sekali campuran makanan sunnah dalamnya. Sebaiknya mula dari awal mengandung lagi. Kalau dapat minum susu kambing original lagi bagus cuma kebanyakan kata bau hamis lah dan ada yang suka ikut cakap orang dalam memilih produk di pasaran. Padahal hakikatnya tekak sendiri tak sama dengan orang lain kan. Tekak saya sekarang ni dah dilatih menerima apa yang otak telah diprogramkan lebih awal iaitu TELAN AJE KEBAIKAN MAKANAN SUNNAH KERANA KHASIAT+BERKAT=LAZAT DEMI SUSU IBU YANG LEBIH PEKAT DENGAN KHASIAT. Wah semua untukmu anakku..gitu. Boleh?kempen untuk diri sendiri dulu baru menjadi. Lepas tu baru boleh cerita hasilnya yang positif dengan semua ahli keluarga betapa bestnya berhijrah dengan makanan sunnah. Kalau suami yang celik makanan sunnah memang akan belikan untuk isteri, jadi sila lah para isteri habiskan dengan jayanya ya.
OK dah jom tidur, esok kalau tak tahu nak mulakan carian jenama produk apa di internet boleh dengar iklan-iklan yang ada di radio IKIM atau pergi ke kedai barangan muslim seperti Azzain ker untuk pilih mana produk yang hebat-hebat di pasaran. Untuk rakyat Malaysia pastikan ada cap Halal Jakim ya, itu pegangan integriti Halal kita. Wah gitu kempen dari styloibu!

No comments:

Post a Comment