Followers

Wednesday, November 4, 2015

Kursus Asas Adobe Illustrator

Rasa berterima kasih diberi kepercayaan jadi cikgu untuk kursus asas Adobe Illustrator di sebuah jabatan kerajaan. Walau hanya kursus pendek 2 hari. Satu peluang yang bagus sebab saya ni sebenarnya suka membebel tapi tak semua suka apa yang saya bebel. Haha sebab minat kita tak sama. Jadi peluang mengajar digunakan sebaiknya untuk mencurahkan ilmu dan berkongsi pengetahuan yang ada (seadanya hehe) mengenai bidang seni grafik berkomputer. Mungkin ramai yang kata dah terlambat untuk belajar software grafik ni (maksud saya kalau seusia saya lah) tapi pada saya kita tak pernah terlambat untuk belajar kerana bukan semua ilmu kita dapat semasa sekolah. Setiap hari ialah pelajaran baru kepada kita. Sebab itulah orang kata kita perlu lebih baik dari semalam.

Bebel hari ini cuma nak luahkan rasa puas hati dapat bebel kat orang lain dan semaikan semangat cinta grafik di kalangan kakitangan kerajaan. Ini dirasakan suatu tanggungjawab yang besar kerana bukan mudah untuk lari daripada gossip hashtag #grafikkerajaan. Berhijrah menjadi hashtag apa ya yang lebih positif.




No comments:

Post a Comment