Followers

Thursday, January 29, 2015

Shah Alam Akan Happening Pada Hujung Minggu Ini

Amboi ada 3 acara yang Happening di Pusat Bandaraya Shah Alam dari 29 Januari hingga 1 Februari 2015. Biar kedua-dua acara yang berbeza penganjuran ini berkongsi tarikh di blog ibu ini sebab kami warga Shah Alam boleh pilih nak pergi yang mana dulu. Apa yang happening? Meh kita kongsi di sini:-

1. Karnival Karangraf 2015 (Tarikh : 30 Jan - 1 Feb 2015) - setiap tahun memang ditunggu-tunggu tapi kali ni bukan sahaja sebab nak beli buku murah-murah, tapi sebab ada banyak acara untuk anak-anak terutamanya Gathering Frozen! pada 1 Februari 2015.. Hadoi dah terbayang camanalah nak bersesak ke sana ya ehehe maklumlah
- info lagi kat sini Facebook Karangkraf Mall

2. Temasya Selangor 2015  (Tarikh : 29 Jan - 1 Feb 2015) - ini acara besar sempena tahun baru, bagus juga ada banyak info dan peluang bermanfaat yang nak dikongsikan dari booth Kerajaan untuk rakyat Selangor. Sambil tu ada banyak acara akan diadakan yang boleh disertai oleh semua lapisan masyarakat, dan yang bagusnya lokasi sangat strategik di tengah-tengah 3 bangunan mercu tanda terkenal Shah Alam, iaitu SACC Mall, SACC Convention dan Kompleks PKNS. Itu cerita tempat acara, yang pentingnya bolehlah saksikan sendiri kemunculan Menteri Besar baru Selangor iaitu Yang Amat Berhormat Tuan Mohamed Azmin Bin Ali. Oh ya oleh sebab tempat tu memang sentiasa ramai orang di hari apa pun, akan ada penutupan jalan di antara SACC dan Kompleks ya. Jadi eloklah tahu awal boleh rancang nak parking dan lalu mana. Secara ringkasnya, acara utama akan berlangsung di pentas utama di perkarangan SACC Mall, Pesta Buku Selangor juga tak kurang hebatnya di SACC Convention Centre, dan acara jual-jualan di Kompleks PKNS - yang ni jangan tak tahu pula dalam Kompleks ni dah semakin banyak kedai baru termasuklah kemunculan kedai IT baru di atas Gedung Harian iaitu JR IT Hub.
- info lagi kat sini Facebook Tourism Selangor

3. Pesta Buku Selangor 2015  (Tarikh : 29 Jan - 8 Feb 2015) - bertempat di SACC Convention Centre
- info Pesta Buku Selangor

OK ini antara gambar-gambar yang boleh menarik minat warga Shah Alam Residents keluar berhujung minggu bersama keluarga. Selamat berhujung minggu dan bersambung cuti..Amboi untunglah anak-anak kalau ada ibu ayah yang ambil cuti hari isnin boleh terus sambung cuti Thaipusam kan.











1 comment:

  1. Terima kasih info tentang Frozen Gathering!! Memang nak ke Shah Alam hujung minggu ini bawa anak-anak. Nasib baik bagitahu pasal tutup jalan di SACC. Mohon kongsi!

    ReplyDelete