Followers

Thursday, May 15, 2014

Selesai urusan hari ke tujuh

Alhamdulilah selesai urusan hari ketujuh untuk baby muhamad. kebetulan pagi tu tanggal tali pusatnya. jadi ayah segerakan tempahan aqiqah online dengan EZ Qurban supaya mendapat keberkatan hari ketujuh ni. nasib baik sempat transfer online banking sebelum jam 11 pagi utk confirm tempahan.kerana aqiqah akan dijalankan di kemboja pada jam 4 petang tu juga. jadi dipermudah urusan untuk muhamad dengan aqiqah 2 ekor kambing gitu. nanti mereka akan kirim sijil pelaksanaan ke rumah. semoga ibadah ini diterima Allah.

sebelah petang pula cabaran untuk ibu dan ayah bekerjasama membotakkan kepala baby muhamad, sebelum masuknya waktu maghrib. tugas ibu pegang baby pastikan sentiasa tenang,nasib baiklah baby tidur dan sesekali jer terkejut. ok itulah maksud selesai urusan hari ketujuh. baby pun bertukar wajah selepas botak ehehe..

oleh sebab tali pusat pun dah tanggal agaknya lebih selesa baby nak tidur. jadi lepas ni baby akan diajar tidur meniarap sesekali dalam sehari sampai terbiasa..supaya tak mudah terkejut. maklumlah rumah kita ni flat tingkat bawah, sebelah laluan motor dan padang permainan, macam2 bunyi siang malam.

1 comment: