Followers

Thursday, April 24, 2014

Buat Aiskrim Pop Sendiri Dengan Pencetak Freezer-Pop

Salam bahagia, salam sayang untuk semua..ada yang berminat dengan pencetak aiskrim Freezer Pop ini dengan pemegang berwarna-warni?

Alamak entri kali ni tak sesuai untuk orang yang batuk..jangan jeles, saya nak cerita pasal buat sendiri Aiskrim Pop atau asalnya "Popsicle". Adapun, kat Malaysia ni sangatlah terkenal dengan aiskrim pop terutama kerana cuaca yang panas teringat waktu kecik-kecik ada aiskrim Malaysia sebatang seposen..jual kat mana-mana pun ada, dalam bas sekolah pun ada. Jadi sekarang ni selain buat sendiri aiskrim Malaysia dalam plastik panjang tu, kita ada banyak pilihan pencetak aiskrim pop di pasaran. Sangat mudah disediakan dan menarik pula tu tentu anak-anak suka. Yang bagusnya boleh JIMAT tak perlu berhabis lagi beli aiskrim pop di luar - dan boleh ulang refill bila-bila masa. Kita pun sebagai ibu boleh jadi lebih kreatif dengan mempelbagaikan resipi aiskrim pop sendiri. Ha nanti kita kongsi-kongsi cari resipi aiskrim pop untuk dicuba. Kali ni nak bagitau siapa yang nak pencetak Freezer Pop macam ni boleh dapatkan dari kami. Nanti kita hantar pos ok! Didatangkan dengan 6 kiub pencetak dengan pemegang berwarna-warni. Berminat boleh bagitau nak berapa kuantiti dan maklumkan lokasi. Cara bayaran akan dimaklumkan.

Resipi mudah Aiskrim Pop berlapis buah-buahan segar

Bahan :
- Fresh milk
- Jus mangga
- Buah mangga dipotong kecil
- Air masak jika perlu kurangkan kemanisan jus

Cara : Masukkan lapisan buah dahulu, kemudian susu segar dan diikuti dengan jus mangga. Masuk dalam freezer. Jus mangga itu tadi akan bercampur dengan susu supaya ada rasa creamy :-)

Cuba buat perisa buah lain seperti strawberi, laici dan lain-lain.

No comments:

Post a Comment