Followers

Wednesday, September 18, 2013

Transformasi Minda : Mencari Yang Halal Lebih Mudah Dengan Direktori Halal Jakim

Logo Halal Jakim bukan sekadar logo. Ia lambang kesucian, bersih dan keberkatan. Untuk umat Islam ianya sangat membantu umatnya menghindarkan rasa was-was tentang kandungan produk yang digunakan selama ini. Bersyukur kita rakyat Malaysia ada acuan sendiri ke arah menerapkan nilai cara hidup Islam ke dalam masyarakatnya dan sepakat memperakui keseragaman logo dan sepakat diuruskan oleh Jakim yang semakin profesional dan matang. Cabaran kepada Jakim semakin berat kerana semakin banyak produk dibawa masuk ke dalam negara ini tanpa melalui siasatan halal sedangkan belum semua pengeluar produk memohon sijil halal. Sekadar menyokong usaha murni ini, jadi dikongsikan hyperlink / URL untuk kita semak selalu kat sini http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/direktori-halal-malaysia 
Jangan lupa Bookmark atau Favourite kan di browser kita ya. Sentiasa juga ingat laman web induknya iaitu www.halal.gov.my kalau-kalau broken link atau link ini berubah pada masa depan. 

Rasa-rasanya semakin rancak kempen Gaya Hidup Halal Thoyyiba digerakkan, semakin rancak juga perniagaan offline dan online mengutamakan kelebihan produk dan menutup cerita logo halal dengan cara lebih popular mempromosi artis dutanya sampaikan kita terlupa nak semak logo halal. Kalau perasan orang mula perasan nak semak logo halal untuk makanan, kemudian restoran, diikuti hotel, dan sekarang kosmetik juga sudah ada yang didaftarkan. Jadi sekarang kita ada banyak pilihan nak beralih kepada yang ada logo halal mana kan. Jadi yang takde langsung tu boleh ditinggalkan? Camana nak mula transformasi minda? Hm boleh juga cuba cara ni. Kalau suka terpengaruh dengan iklan tv atau radio, cuba pernah dengar Radio IKIM (IKIM FM) pun ada promosi macam-macam produk yang sangat berkualiti, bermutu, kilang juga semakin bersaing taraf GMP dan yang bagusnya mempunyai sijil Halal Jakim. 

Frekuensi : IKIMfm boleh didengari di seluruh negara dengan pemancar-pemancar di 12 lokasi strategik. 
  NEGERI
FREKUENSI
LEMBAH KELANG
91.5
FM
PERLIS
89.0
FM
KEDAH
89.0
FM
LANGKAWI
89.0
FM
PULAU PINANG
89.0
FM
IPOH
102.7
FM
NEGERI SEMBILAN
102.7
FM
MELAKA
89.5
FM
JOHOR BHARU
106.2
FM
KUANTAN
89.6
FM
KUALA TERENGGANU
100.2
FM
KOTA BHARU
89.8
FM
KUCHING
93.6
FM
KOTA KINABALU
93.9
FM



Frekuensi untuk Shah Alam/Klang/KL (kira lembah Klang) boleh dapat dua 91.5 dan 102.7 jadi boleh set dua channel ni terus kat Dashboard kereta. Dalam perjalanan pergi balik kerja dalam kereta tu cubalah cari siaran IKIM FM kasi ahli keluarga kita dengar dengan tenang. Dapat dengar sekejap pun jadi lah untuk permulaan. Sampai sini dulu perkongsian untuk tujuan sama-sama Transformasi Minda, iaitu mula ambil berat dengan Apa yang kita Makan dan Apa yang kita Dengar. Selalu doa kata nak jadi orang yang berjaya dunia akhirat kan :-) Amin. 

No comments:

Post a Comment