Followers

Wednesday, July 17, 2013

Selamat berhari raya dengan tudung express XL, XXL

Salam bahagia. Amboi baru seminggu berpuasa dan tak sabar nak shopping baju raya kan..mengaku ajelah wahai kaum kaum ibu ehehe. Dalam perjalanan pergi balik kerja pun dah nampak pelbagai bunting iklan promosi hari raya digantung..kawasan Shah Alam tengah berlambak iklan kain baju siap Jakel dan macam-macam butik lagi. Pusat membeli belah utama pun dah mulakan bazar raya mereka untuk kita cuci mata riki harga dan fesyen terkini. Kalau ada kesempatan berinternet pun sama juga akan jumpa pelbagai promosi dari butik online atau orang perseorangan. Tabik kat peniaga bumiputera yang dah semakin membuka mata dan minda menjadikan internet bahan promosi terbaik mereka. Saya pun berangan juga nak buat kedai virtual nih ehehe doakan saya ya. Cerita hari ini tentang nak menambah koleksi tudung express kita yang akan terdiri dari tudung bersaiz XL dan XXL. Dulu saya tak tahu bagaimana nak mencari saiz tudung express ni dan sekadar tengok jenis kain dan warna yang cantik. Tapi sejak bercita-cite nak mensopankan diri barulah bertanya kepada kedai mana yang saiz XL dan XXL yang cantik sebab labuh la :-) Itu aje moral of the story pagi ni..jangan mara..

Ni contoh kalau cari kat images.google.com
contoh gambar tudung labuh dari internet

Sebenarnya dah jumpa kedai tudung dan baju muslimah yang paling dekat dan murah dengan tempat kerja saya..haha kasi free iklan kat diorang..takpelah asalkan kawan-kawan pun dapat untung kerana boleh lihat sendiri harganya jauh lebih murah dari Kompleks P**S, dan lain-lain. Nama kedainya ZnZ terletak sederet dengan restoran soto seksyen 8 shah alam. Memang dah lama berniaga di situ dan sudah ramai pelanggan tetapnya. Kiranya saya ni pelanggan baru lah walaupun dah lama jadi warga Shah Alam. Tudung express disusun ikut saiz, kalau nak cepat boleh tanya di mana pilihan S,M,L,XL,XXL atau tengok sendiri label di bawah kelepet tudung bahagian depan selalunya tertera nama design dan saiz, contohnya Nur Kasih saiz XL..dengan adanya label sebegini bagus untuk pelanggan mencari dan belek sendiri. Saya ni tak suka bersesak dan berlama-lama di gedung besar buat letih kaki dan menggalakkan duit keluar erks.. Selepas dah tahu kedai ni murah saya tak mudah terpedaya dengan iklan butik tudung terkini sebab apabila cuba sendiri memang tak berbaloi sebab tudung S,M, sahaja harga atas RM50..pendek pula tu..Saya pun cuba cari gambar dan maklumat kedai ni di internet tak ramai yang cerita mengenai harganya yang saya rasa berpatutan. Tudung XL dan XXL memang banyak yang cantik-cantik, tak macam dulu kalau kata labuh selalunya kosong/plain aje kan. Boleh dapat bawah RM30 (itu bajet saya lah) kalau ambil banyak mungkin boleh tawar lagi. Kalau boleh raya ini kalilah kita mula berfesyen labuh yang cantik dan masih ibu bekerja yang stylo. Tentu cik abang suka!

No comments:

Post a Comment