Followers

Friday, June 21, 2013

Sihat Dan Cantik Dengan Sayur Bayam

Info Sihat : Kebaikan Sayur Bayam

Sayur bayam

Assalamualaikum, salam sejahtera buat semua wanita dan lelaki yang menyayangi wanita di sampingnya:-) Kali ini ingin berkongsi kebaikan sayur bayam kepada kesihatan. Kebanyakan wanita suka sangat mencari rawatan moden untuk mengekalkan kesihatan kulit dan awet muda. Segala cara dilakukan, mulai dari yang mahal hingga berisiko tinggi merosak kesihatan. Dari semua cara itu, ada cara alami (semulajadi) yang murah untuk mempertahankan kecantikan dan menjaga wajah agar awet muda, iaitu makan sayur bayam.

Makanan kesukaan Popeye ini ternyata memiliki khasiat menakjubkan, iaitu membuat kulit sihat dan awet muda. Sayuran murah dan mudah didapati ini dapat memberi efek besar pada kecantikan, khususnya menjaga agar kita lebih awet muda. Bayam banyak mengandungi antioksidan yang dapat melambatkan proses penuaan kulit.

Selain itu, pengambilan bayam secara teratur akan memperbaiki kekuatan jaringan tisu pada kulit. Jaringan tersebut akan membuat kulit lebih berkilau dan terhindar dari kusam. Vitamin E yang ada dalam bayam juga dapat memberi manfaat besar pada kulit, iaitu menjaga kelembutan dan membuatnya lebih bersinar dari dalam.

Mulai sekarang, jangan lupa memasukkan bayam sebagai menu harian. Sayur yang rasanya enak ini dapat membuat kita tetap awet muda dan cantik dalam waktu yang lama.

Pengambilan sayur bayam dan sayur daun hijau dapat menggalakkan penghasilan air susu ibu juga. Saya amalkan merebus sayur bayam dan sawi sepanjang tahun pertama kelahiran baby..alhamdulilah ada saja "bekalan susu bergerak" untuk baby pada bila-bila masa. Sekarang dah lebih setahun anak ibu dah jadi baby besar yang comel dan aktif berjalan sepanjang hari tak reti penat. Ini lah yang tetiba ibu teringat pasal nak kongsi pula khasiat sayur bayam dengan kengkawan yang lain. Balik kerja pun sempat lagi merebus sayur sementara tunggu waktu solat Mahgrib. Baby pun memang pandai tolong siang sayur kan..tergolek golek besen dan batang-batang sayur bayam satu dapur :-) Tak pe lepas ni jadi gigirl yang rajin ke dapur ya.
Siapa di sini yang suka makan sayur bayam?

No comments:

Post a Comment