Followers

Wednesday, October 2, 2013

Lokasi Kamera AES sepanjang perjalanan

Hm agak awal nak ucapkan selamat hari raya Aidiladha atau hari raya korban yang akan disambut pada 15 Oktober 2013. Tapi memandangkan dah siap mohon cuti raya melalui sistem HRMIS jadi bolehlah plan perjalanan hiway stars nanti. Teringat nak kongsi info pasal kamera AES yang dah tak hangat diperkatakan lagi. AES = Automated Enforcement System. Senarai lokasinya ada dikemaskini dalam website JPJ sini : http://www.jpj.gov.my/lokasi-kamera-aes
Senarai dalam website ni pun nampaknya kekal 14 lokasi (rujuk kat link Senarai Fasa Satu sahaja) jadi tak tahulah kalau ada sebarang kemaskini lagi. Jadi mereka kata dalam banyak2 lokasi cadangan tu cuma rujuk senarai warna kuning saja yang dah ada. Apa pun selamat menjadi pemandu berhemah ya kita :-) 

"JPJ juga ingin memaklumkan bahawa pada masa ini hanya 14 lokasi sahaja yang telah dikuatkuasakan dengan AES seperti yang berwarna kuning dalam senarai. Bagi lokasi-lokasi lain yang dicadangkan, pemasangan dan penguatkuasaan AES belum lagi dilaksanakan. Oleh itu dakwaan yang menyatakan telah terdapat kamera yang dipasang dilokasi-lokasi berkenaan adalah tidak benar. JPJ ingin menegaskan bahawa orang ramai akan dimaklumkan tentang senarai lokasi pemasangan kamera sebelum penguatkuasaan dilaksanakan dilokasi berkenaan"

Err kereta Hybrid enjin terlalu senyap tak perasan tekan sampai lebih had laju tu semua..camana ni??ehehehe

1 comment:

  1. pandulah dengan ibarat sgt perlahan agak2 20 km/m ahaksss..pandu cermat jiwa selamat

    ReplyDelete