Followers

Wednesday, October 30, 2013

Salam Tahun Baru Hijrah 1435 Pada 5 November 2013

SALAM TAHUN BARU, SELAMAT MENYAMBUT TAHUN 1435 HIJRAH
PADA 5 NOVEMBER 2013
TERIMA KASIH KEPADA YANG SUDI SINGGAH DI BLOG SAYA, DARI IBU COMEL KHAS KEPADA IBU IBU COMEL DI LUAR SANA. SALAM UKHWAH SALAM PERSAUDARAAN. SALAM MUAMALAT KEPADA YANG PERNAH DAN TERUS BERURUSNIAGA DENGAN SAYA. SEMOGA KETIBAAN TAHUN BARU HIJRAH SEMAKIN MENINGKATKAN SEMANGAT JUANG KITA UNTUK TERUS BERBAKTI KEPADA AGAMA, BANGSA, NEGARA, KELUARGA TERCINTA. JOM KAYA BERJAYA DUNIA AKHIRAT. AMIN. 
Doodle ibu comel..sape nak jugak? Boleh komen/pm :-)

Thursday, October 24, 2013

Alamak! Harga kereta Hybrid akan naik tahun depan? Cepat Booking sekarang!

Apalah nasib kita rakyat baru nak membiasakan diri dengan kereta jimat minyak - enjin Hybrid - dah ada berita macam ni..nasib baik sempat beli bulan Julai lepas dengan rebet cukai sehingga 60K!..wallahuaklam,gitu ler kata salesman tu ler.. Tapi berita terkejut ni membuka mata kita supaya jangan lengahkan masa untuk berfikir Sebelum kerajaan hapuskan duti eksais baik beli kereta Hybrid korang sekarang! Inilah masanya untuk pilihan tepat menjimatkan minyak! Hish kenapa lah peluang2 yang membantu rakyat berjimat minyak nak dihapuskan (mengeluh sekali lagi..). Sama ada berita ni benar atau belum berlaku, Booking kereta Hybrid korang sekarang! Hubungi saya segera untuk pilihan kereta Hybrid terbaik!!CBU?CKD semua boleh. SMS/Whatsapp 016-2484633.

Toyota dan Honda pilihan kereta Hybrid 2013 dengan harga rebet cukai! Tempah segera sebelum cukai tamat!-pilihan bijak - Styloibu


http://www.arenakereta.com/2013/10/07/hibrid-naik-harga-hujung-tahun-ini/

Import, duti eksais ke atas kereta hibrid tamat menjelang akhir tahun. Sumber nukilan asal daripada Star Online.
PETALING JAYA: Jualan kenderaan hibrid mungkin sedikit merundum sekiranya Kerajaan memutuskan untuk tidak melanjutkan pengecualian duti import dan eksais ke atas kereta hibrid yang akan tamat pada akhir tahun ini. Langkah ini sudah pasti akan meningkatkan harga model-model sebegini.
Pemain industri menjangkakan Kerajaan akan meneruskan pengecualian untuk kenderaan hibrid yang dipasang dalam negara terurai sepenuhnya (CKD) tetapi tidak untuk kenderaan hibrid yang diimport siap dipasang (CBU).
Salah satu pemain industri yang enggan namanya disiarkan berkata, pengedar kereta utama hibrid, UMW Toyota Motor Sdn Bhd dan Honda Malaysia Sdn Bhd, bersedia dengan impak pemansuhan pengecualian cukai ini.
” Mungkin terdapat kemungkinan penarik-balikan pengecualian bagi kereta CBU kerana ini adalah sejajar dengan hasrat kerajaan untuk mempromosikan negara ini sebagai hab pengeluaran untuk kenderaan cekap tenaga ( EEVs ),” katanya.
Ini akan menjadi kelebihan kepada Honda Malaysia , kerana ia adalah satu-satunya pengeluar kenderaan hibrid CKD di negara ini. Honda Jazz Hybrid kini dipasang di Melaka.
Baru-baru ini , Pengarah Urusan Honda Malaysia dan Ketua Pegawai Eksekutifnya Yoichiro Ueno menggesa kerajaan menimbang balik untuk memberi insentif untuk unit hibrid CKD. UMW Toyota juga berharap insentif cukai akan dilanjutkan.
“Tanpa insentif cukai , kereta hibrid tidak akan berada di harga yang berpatutan. Lebih banyak masa juga diperlukan untuk mendidik orang awam dan meningkatkan kesedaran mengenai kereta-kereta mesra alam. Kami juga berharap untuk memperkenalkan hibrid Toyota baru di Malaysia, atau kenderaan CKD dengan insentif yang wajar , “kata UMW Toyota Motor , Datuk Ismet Suki baru-baru ini .
Kereta hibrid telah menikmati pertumbuhan jualan yang besar pada tahun-tahun kebelakangan ini, selepas kerajaan memperkenalkan penuh duti import dan duti eksais bagi kereta hibrid, elektrik dan motosikal dua tahun lalu di bawah Bajet 2011. Insentif ini diaplikasikan kepada kedua-dua unit CKD dan CBU.
Menurut Persatuan Automotif (MAA) nombor Malaysia, jualan kenderaan hibrid telah diabaikan sebelum pengecualian dengan hanya 322 unit yang dicatatkan pada tahun 2010. Ini berubah secara mendadak pada tahun 2011 , dengan jualan melonjak ke 8,403 unit. Ia naik dua kali ganda kepada 15,355 unit tahun lepas lebih banyak model hibrid telah dilancarkan di pasaran. Jualan kereta hibrid datang dari empat Marques , iaitu Honda ( 8,712 unit), Toyota ( 5,653 unit) , Lexus (979 unit) dan Porsche (11 unit). ” Sehingga Julai 2013, negara ini mencatatkan 8,571 unit jualan kenderaan hibrid. EEVs masih boleh berada dalam permintaan jika model tersebut mempunyai harga yang kompetitif , “kata Presiden MAA Datuk Aishah Ahmad.
Pada perbincangan meja bulat yang diadakan baru-baru ini sempena KL International Motor Show 2013, beliau melahirkan harapan bahawa insentif itu akan diperluaskan . “Pada masa yang sama apabila kita bercakap mengenai EEVs seperti kenderaan elektrik, infrastruktur mesti tersedia dia Malaysia sebelum jualan. Kerajaan harus memberitahu para pemain industri tentang jangka masa untuk memperkenalkan bahan api yang lebih berkualiti. Kemudian kami boleh menyampaikan mesej kepada ketua kami, dan mula draf pelan untuk memperkenalkan bahan api kenderaan yang lebih cekap ke dalam negara, “katanya.
Haih, baru sahaja berfikir untuk tukar ke kereta hibrid, kemudian datang pula berita sebegini! Infrastruktur EEV masih belum tersedia, sudah mahu tarik balik pengecualian cukai? Bagaimana? 

Saturday, October 19, 2013

Khidmat Renovate Rumah Dan Kontraktor Kecil Shah Alam Klang

Khidmat renovate luar dan dalam rumah, pasang awning, grill, tile dan pelbagai kerja kontraktor kecil - terbaik dari kerja tangan Sahril - Anak jati Melayu/Bumiputera Shah Alam ini meneruskan minat untuk bekerja sendiri selepas menimba pengalaman makan gaji dengan syarikat kontraktor. Doakan beliau pula berjaya menjadi kontraktor bumiputera yang maju berjaya. Ingin mendapatkan khidmat beliau dan team terbaiknya sila hubungi terus Sahril 017-2999874. Sokongan berterusan dari pelanggan sedia ada dan baru sentiasa diperlukan untuk terus menaikkan semangat si pemuda ini. Semoga berpuashati dengan khidmat yang diberikan.

BUMIPUTRA - Kabinet dapur, almari baju, awning, pintu, pengubahsuaian rumah

Khidmat renovate luar dan dalam rumah

Wednesday, October 9, 2013

Rujukan Berguna, Ceria Dan Informatif Di Website Baby Center

Salam ceria. Nah website yang ceria dan seronok dibaca seisi keluarga, katanya "Maklumat untuk ibu bapa baru, ibu hamil dan juga yang menunggu rezeki" - suka tagline ni :-)
Ya, para suami juga sangat digalakkan membaca menambah ilmu kekeluargaan bersama-sama. Para suamilah pemberi semangat teman terdekat yang paling diharapkan oleh para isteri.

Rujukan Website Baby Center

http://www.babycenter.com.my

atau pilihan maklumat dalam bahasa melayu :-
http://www.babycenter.com.my/c1028696/bahasa

Tuesday, October 8, 2013

Amboi Banyaknya Idea Bisnes Di Blog Satu Juta Idea

Banyaknya perkongsian cerita mereka yang sukses di blog ini satujutaidea yang sangat memberi inspirasi. Cuba baca dan tengok kategori bisnes yang diceritakan, tentu ada antara kita yang baru tahu ada kepandaian membuat sesuatu produk yang sama tapi tak terfikir itu sebenarnya peluang bisnes. Cuba renung-renungkan. Kepada ibu ibu bekerja yang sudah terasa kepenatan menempuh trafik saban hari dan terkejar menghantar anak ke sekolah demi mengharap gaji yang tak seberapa, sangatlah sesuai untuk mula bisnes dari sekarang supaya boleh pasang cita-cita buat karier SOHO (bekerja di rumah). Takde yang mustahil untuk berjaya. Jom jenguk blog yang dimaksudkan : 

Wednesday, October 2, 2013

Lokasi Kamera AES sepanjang perjalanan

Hm agak awal nak ucapkan selamat hari raya Aidiladha atau hari raya korban yang akan disambut pada 15 Oktober 2013. Tapi memandangkan dah siap mohon cuti raya melalui sistem HRMIS jadi bolehlah plan perjalanan hiway stars nanti. Teringat nak kongsi info pasal kamera AES yang dah tak hangat diperkatakan lagi. AES = Automated Enforcement System. Senarai lokasinya ada dikemaskini dalam website JPJ sini : http://www.jpj.gov.my/lokasi-kamera-aes
Senarai dalam website ni pun nampaknya kekal 14 lokasi (rujuk kat link Senarai Fasa Satu sahaja) jadi tak tahulah kalau ada sebarang kemaskini lagi. Jadi mereka kata dalam banyak2 lokasi cadangan tu cuma rujuk senarai warna kuning saja yang dah ada. Apa pun selamat menjadi pemandu berhemah ya kita :-) 

"JPJ juga ingin memaklumkan bahawa pada masa ini hanya 14 lokasi sahaja yang telah dikuatkuasakan dengan AES seperti yang berwarna kuning dalam senarai. Bagi lokasi-lokasi lain yang dicadangkan, pemasangan dan penguatkuasaan AES belum lagi dilaksanakan. Oleh itu dakwaan yang menyatakan telah terdapat kamera yang dipasang dilokasi-lokasi berkenaan adalah tidak benar. JPJ ingin menegaskan bahawa orang ramai akan dimaklumkan tentang senarai lokasi pemasangan kamera sebelum penguatkuasaan dilaksanakan dilokasi berkenaan"

Err kereta Hybrid enjin terlalu senyap tak perasan tekan sampai lebih had laju tu semua..camana ni??ehehehe