Followers

Monday, November 26, 2012

Kereta Bateri Ride-On-Car

Update pada 1 Oktober 2013 : Kami tidak lagi menerima tempahan. Sila hubungi terus Encik Aziz (Melaka). Harap maklum.

"Papaku belikan kereta, kereta kecil warna merah...pon pon!!marilah adik mari naik!"
Berminat boleh SMS/PM harga ya :-) Azuwan 016-5618787 / Rosnah 016-2484633
COD Shah Alam/Klang
(Kami juga terima dalam Dinar/Dirham)
Lagi gambar produk mainan & kawalan jauh kat www.kedaionlinesaya.com.my
ride-on-car
Cerita gambar ni:-
Si comel Nafisah berusia 2 tahun bersama kereta bateri berwarna merah. Posing (berbaju kurung balik dari kenduri kahwin) untuk tunjukkan saiznya lebih kurang macam ni lah. Berbaloi beli sebab boleh caj berulang kali dan naik puas2; kalau sewa 10 minit kat pasaraya lebih kurang RM5 hingga RM10. Kesian rasanya tak puas nak main hon-hon kat situ kan. 
Harga terbaik kami akan berikan. Kami juga terima Dinar atau Dirham (KGT/sebarang keluaran/syarikat). Kereta comel ini sesuai untuk kanak-kanak (biasanya dilabel untuk kurang dari 30 kg) Kereta ini model untuk bajet dengan spek standard. Kalau nak lebih canggih atas RM1K pun ado, lampu lip lap lip lap siap macam2 muzik pun ado.

Barangan mainan kawalan jauh RC

Update pada 1 Oktober 2013 : Kami tidak lagi menerima tempahan. Sila hubungi terus Encik Aziz (Melaka). Harap maklum.

Ibu dan family tengah buat persiapan untuk mula membuka tempahan (pre-order) untuk barangan mainan kawalan jauh (remote-control RC). Ada macam-macam RC : kereta, helikopter dll. Boleh tengok barang terpilih kami di kedai online baru kami sini : http://www.kedaionlinesaya.com.my

Nak tengok produk boleh terus link sini >> http://www.kedaionlinesaya.com.my/products

Thursday, November 22, 2012

Demam dulu baru campak

Alhamdulilah syukur pada Allah Yang Maha Besar telah mengurniakan kekuatan tubuh badan kepada anak-anak melawan penyakit secara alami. Kali ini ibu berdepan anak yang demam campak buat kali kedua. Ini cerita demam campak si adik, Nur Sakinah kini berusia 7 bulan (pada 8 Nov 2012).

Ini ialah demam yang pertama bagi Sakinah sejak dilahirkan.
Hari 1 : Disedari ketika malam semasa berada di kampung Ipoh perangainya mula merengek rupanya dah mula demam...gigi pertama sudah muncul rupanya. panas badannya betul2 buat dia tak mahu lekang dipeluk ibu dan terus menerus nak ASI. Oleh sebab ibu lupa nak bawa ubat homeopati Demax maka ibu minta ayah belikan Panadol untuk kanak-kanak bagi pun 3 kali untuk hari pertama dan kedua saja kerana belum balik rumah. Ibu teruskan kerap beri ASI kerana di dalamnya sudah ada penawar dan antibodi alami yang sangat tinggi. Ketika demam dan anak menghadapi situasi yang merimaskan ibu memang seharusnya memeluk anak dan berikan ASI sekerap mungkin. Sesungguhnya doa2 dan zikir ibu juga turut mengalir melalui ASI. InsyaAllah anak tak jengkel terus terusan kerana degupan jantungnya lebih tenang.

Hari 2 : Bangun pagi badan masih hangat, ibu beri mandi sejurus anak bangun. Lepas tu sambung tidur lebih lena dan lambat bangun. Masih merengek dan tak mahu berenggang dengan ibu walaupun ayah, atok dan opah gilir-gilir cuba mendodoi. Ehe anak ibu bijak dia tahu nak ibu bukan orang lain masa tu. Kali ni nampak memang tak selesa siap nangis hentak2 kaki kalau diletak kejap. Kepala pening badan rimas jadi tak selesa nak main golek2. Ada beberapa tompok merah di pipi berdekatan hidung.

Hari 3 : Ok kita dah sampai rumah. Demam dah takde badan dah tak sakit2 sebab dah boleh letak bawah bermain golek2 dan makan dengan seleranya. Cuma masih merengek. Ibu ambil cuti untuk berpeluk lagi dengan Sakinah. Rupanya hari ni mula keluar bintik merah di muka dan badan. Bawa Sakinah jumpa Doktor Radziah kat Klinik Homeopati nya di Seksyen 7 Shah Alam. Lama betul tak jenguk klinik dah semakin maju dengan ramai kawan penyewa yang lain. Terima kasih Doktor sudi buat ramuan istimewa untuk demam campak ni. Kali ni ada 3 biji berasingan perlu diberi sekerap yang boleh, atau 1jam sekali, 2jam sekali pun boleh. Itu yang bagusnya dengan homeopati tak perlu risau ter overdose pun ok sebab badan akan buang secara alami (kencing/air besar) jika ubat/kandungan ubat tidak diperlukan oleh badan. Dengan memberikan gula2 homeopati kerap 2 jam sekali, campak pun keluar dengan banyak menjelang petang. Singgah beli air kelapa muda beri dengan botol tapi agaknya tak sedap ibu picitkan sikit2 ke mulut ehehe. Oh ye dengan ubat homeopati ni takde pantang air kelapa,sebab air kelapa hanya tawarkan ubat yang ada dadah saje,so boleh bagi sama2, bila2 masa.
Harga pakej 3 ubat kali ni hanya RM40. Kalau beli berasingan harganya hanya RM15 jer sebotol. Dan ubat ni boleh disimpan tanpa tarikh luput dan boleh diguna pada masa akan datang untuk tujuan lain ikut penawar sedia ada dalam tu:-
- Demax : untuk semua jenis demam, pening kepala. Kalau tak habis boleh simpan sebagai ubat demam kat rumah. Kalau simpan ubat demam klinik kena simpan dalam peti ais bahaya kalau terlajak tarikh luput.
- Painturat (paint=sakit-urat) : kalau tak habis boleh makan sesiapa yang sakit badan,pinggang,kira sakit urat kemam ajelah setiap 1jam sekali.
- Prolife : merupakan supplement (zat tambahan) yang mengandungi zink,kalsium,magnesium siap dalamnya. Walaupun gula2 kecil ianya sudah cukup membekalkan miligram zat yang diperlukan oleh badan untuk seharian. Memang berguna untuk ibu sambung zat kalsium yang semakin berkurangan nih.

Hari 4 : Ibu kerja macam biasa dan balik jenguk Sakinah dan kakak Nafisah tengah hari. Atok kata hari ni makan bubur banyak, main golek2 dah penat tidur sendiri. Seronok ibu dengar anak ibu dah baik. Semoga tak demam lagi ya.

Panduan beza demam campak dan demam denggi : Untuk demam denggi, tompok merah kelihatan berada di dalam liang roma bukan di atas kulit. Ubat yang diberi nama Demax ini sudah pun mengandungi penawar Denggi, boleh dimakan oleh semua peringkat umur - bayi, kanak2, dewasa..caranya lebih kerap bagi maka lebih banyak kandungan penawar dalam badan maka lebih cepat sembuh. 

Thursday, November 1, 2012

Pergi UKM Bangi dengan komuter

Hari ni nak cuba ke UKM Bangi menggunakan pengangkutan awam Malaysia iaitu komuter. Maklumlah dah lama tak naik maka cari dulu rajah perjalanan KTM Komuter dari website mereka (KTM Komuter Route Map). Naik dari stesen Shah Alam - ke stesen KL Sentral. Kemudian turun untuk beli tiket tukar komuter ke arah Seremban untuk ke stesen UKM. Kemudian pandai-pandailah cari bas transit atau teksi ke Danau Golf Club UKM Bangi (tempat kursus).

Mari tengok perjalanan komuter ni. Sumber dari http://www.ktmkomuter.com.my/station_maps/routemap/routemap.swf


Rajah laluan komuter Malaysia (diambil dari website pada 1 November 2012)
http://www.ktmkomuter.com.my/station_maps/routemap/routemap.swf